Sadece Üyeler Linkleri Görebilir...


Formula-1'de kullanılması planlanan ‘baş koruma sistemi’nin ilk prototipini Ferrari Pilotu Kimi Raikkonen denedi. Raikkonen, Katalunya Pisti’ndeki testin sonrasında görüş açılarında büyük bir sorun yaşamadığını söyledi.

2009'da Felipe Massa, önündeki otomobilden kopan bir parçanın kaskına isabet etmesi sonucu ağır yaralanmış; geçen yıl ise Formula-1 pilotu Jules Bianchi ve Indycar'da yarışan Justin Wilson kaza sonucu başlarından yaralanıp; yaşamlarını yitirmişlerdi. Ölümle sonuçlanabilecek birçok kaza da ucuz atlatılmıştı. Bu nedenle Formula-1 Yönetimi bir süredir pilotları baş yaralanmalarından korumanın yollarını arıyordu.

2017'den itibaren Formula-1'de kullanılması planlanan ‘baş koruma sistemi’nin ilk prototipini Ferrari takımı denedi. Ferrari Pilotu Kimi Raikkonen, Katalunya Pisti’ndeki testlere üzerinde baş koruma sistemi bulunan bu otomobil ile çıktı. Raikkonen test sonrası sistemin görüş açısında büyük bir soruna yol açmadığını söyledi.

Ferrari’nin kullandığı prototip görüş açısına zarar verebileceği ve hala pilotu tam olarak korumadığı gerekçesiyle eleştiriliyordu. 2017'den itibaren kokpitin üzerinin jet uçaklarında olduğu gibi tamamen kapatılması da gündemde. Formula-1 yönetimi bu konuda kesin bir karar almadan önce baş koruma sistemi ile ilgili kapsamlı testler yapmaya devam edecek.