Beğeni Ağacı1Beğeniler
  • 1 Post By Lucifer__Ufuk

Konu:Aromalar hakkinda Givaudan Satis Müdürü Mr.Marco Faeh roportaji

  1. #1
    General Lord
    Lucifer__Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi 
    19 Temmuz 2013
    Favori Oyun  
    bSilkroad
    Konular 
    293
    Mesajlar 
    2,782
    Beğenme 
    312
    Beğenilme 
    664
    Konum
    İstanbul-Beykoz  

    Standart Aromalar hakkinda Givaudan Satis Müdürü Mr.Marco Faeh roportaji

    Lezzetli bir yiyeceğin sırrı nedir? Nasıl oluyor da değişik ülkelerden, kültürlerden, farklı etnik lezzetlere alışık kişiler aynı ürünü çok beğenerek tüketiyor? Bu zor sorunun cevabı aslında çok basit. Yiyecekleri küresel yapan, lezzet kazandıran en önemli unsur: AROMA. Kaliteli ve sağlıklı hammaddeler tabii ki birer etken ama bugün aromalar, gıdaların karakteristik tat ve kokusunu oluşturuyor. Aroma yaratmak ve üretmek işi de uzmanların elinde bir gurme titizliğiyle korunuyor. Dünyadaki en büyük aroma firmaları arasında pazar payında lider olan Givaudan, 48 ülkede 19 üretim merkezinde faaliyet göstererek dünya çapında bir çok ürüne 145 bin ton üretim kapasitesi ile lezzet veriyor. Bir çok gıda maddesiyle sessizce evimize giriyor. Biz fark etmeden bizlere keyifli anlar yaşatıyor. 1970'lerin başlarından beri Türkiye'de faaliyet gösteren Givaudan, önceleri Roche Vitaminleri bölümü ile çalışmalarını yürütmüş 2000 yılında tüm Roche Givaudan ayrılığının akabinde kendi ofisine taşınmış.
    Bir duyu bilimi uzmanı olan Givaudan, zaman zaman bilgi, kreasyon ve teknoloji birikimini Türk dostlarıyla paylaşıyor. Geçtiğimiz ay Istanbul'da düzenlenen “Flavor Day” - Aroma Günleri etkinliği çerçevesinde Givaudan Flavour Satış Müdürü Mr.Marco Faeh ile bir söyleşi yaptık, aromalar hakkında görüşlerini aldık.
    Ayşe Dinçer



    GIDA-Bugün gıda aromalarında gelinen en son nokta nedir? Gıda aromaları, sanayide üretilmeye başladığından bu yana hangi evrelerden geçti?

    MARCO FAEH-Aromalar, yiyecek ve içecek ürünlerinin en temel taşlarından birisidir ve müşterilerimize kendi ürünleri ile pazardaki rakiplerine karşı farklılık yaratarak rekabetçi avantaj sağlamasını mümkün kılarlar. Aromalar özgün ihtiyaçlara uygun olarak özel olarak geliştirilir.
    Birkaç üretim noktasında odaklanılarak gerçekleştirilen kısa teslimat süreleri ve son teknoloji ürünü üretim sahalarında kullanılan üstün üretim metotları, üretim sürecini yönlendiren ve hızlandıran iki önemli faktördür.





    G-Bir aroma geliştirilirken nelere dikkat edilir, hangi kriterler göz önüne alınır? Givaudan'ın bu konudaki kriterleri nelerdir?


    MF-Müşterilerimizin ürünlerini oluşturan en önemli bölümün aromalar olduğu göz önüne alındığında, bunların mutlaka yerel tat ve lezzetlere uygunluk göstermesi gerekmektedir. Açıkçası aromayı özel ve benzersiz hale getiren de budur. Biz Givaudan olarak tecrübelerimize ve araştırmalarımıza dayanarak tüketici beklentilerini anlıyor, başka bir deyişle pazarda başarılı olabilecek yerel tat ve lezzetlere uygun aromalar geliştiriyor ve üretiyoruz.




    G-Aromalar insan sağlığına zarar verebilir mi? Aromalı içeceklerin özellikle çocuklar üzerindeki etkileri tartışılıyor. Aynı tartışma, unlu ve şekerli ürünler, hazır çorbalar gibi yoğun aroma içeren ürünler için de sürüyor. Aroma kullanımı veya kullanım miktarları ile ilgili olarak mevzuatta yeni düzenlemeler yapılması gerekiyor mu?

    MF-Aroma bileşenlerinin büyük bir kısmı uzun yıllardır sağlıklı ve güvenli bir şekilde gıdalarda kullanılmaktadır, bazıları da yetkili uzman kurumlar tarafından özellikle incelemeye alınıp güvenilirliği teyit edilmiştir. Avrupa da bu incelemeler Avrupa Gıda Güvenliği Otoritesi(EFSA) tarafından yapılmakta olup, Avrupa Komisyonuna rapor edilir.
    Ayrıca, Dünya Sağlık Örgütü(WHO)'ne bağlı Gıda Katkı Maddeleri Birleşik Uzman Komitesi tarafından aroma bileşenleri global olarak gözden geçirilmektedir. Tüm durumlarda aroma bileşenlerinin güvenliği, kullanıldığı gıda kategorilerinin kullanım miktarına göre bir kez daha gözden geçirilir.
    Bu titizlikle gerçekleştirilen kontrol süreci tüketiciye vermiş olduğu lezzet ve keyfin yanı sıra bu aromaların güvenli ve sağlıklı olduğu konusunda da güvence vermektedir.



    G-Dünya gün geçtikçe sağlıklı gıdalara yöneliyor. Aromalarda durum nedir? Sağlıklı aroma var mı? Sağlıklı gıdalarda aroma kullanılmalı mı? Kullanıldığı takdirde hangi tür aromalar kullanılmalı? Bu konuda Givaudan'ın felsefesi nedir?



    MF- Tüm Dünyada yiyecek ve içecek firmaları son zamanlarda sağlıklı gıdalar geliştirip, üretme yolunda çalışmalar yürütmektedirler. Çoğunlukla bu uygulamalar şeker, tuz ve yağ gibi sağlık açısından zararlı olduğunu düşündüğümüz bileşenlerin azaltılması veya vitamin, mineral ve antioksidan gibi fonksiyonel bileşenlerin eklenmesi yönünde olmaktadır. Fakat ne yazık ki bu uygulamalar lezzet bakımından genellikle negatif sonuçlar vermektedir. Bundan dolayı “Sağlıklı Gıdalar” konsepti bünyesinde geliştirmiş olduğumuz “Givaudan Lezzet Çözümleri™”, bu gibi sağlıklı gıdaların formulasyonu esnasında oluşabilen negatif notların giderilmesi için kullanılmaktadır.




    G-Givaudan çok eski bir firma. Kuruluşu 1800'lü yılların sonlarına dayanıyor. Yıllar içinde nasıl bir aşama kaydetti? Ne gibi yeniliklere imza attı?

    MF-Geçtiğimiz 20 yıl zarfında Givaudan, aroma ve esans sanayilerinin birliği ve gelişiminde aktif bir rol oynamış ve 2002 yılında da aroma endüstrisinde pazar lideri olmuştur.
    Sloganımızı Duyu Bilimde Liderlik “Leading Sensory Innovation” olarak yeniledik ve her türlü “duyusal” konuda müşterilerimizin nezdinde tercih ettiği iş ortağı olmayı arzu etmekteyiz. Bu kurumsal yeteneklerimizin 4 ana dayanağı olan konuları kısaca şu şekilde özetleyebiliriz:

    Sensory IntelligenceDuyusal Anlayış), Müşterilerimizin ve tüketicinin ihtiyaçlarını anlamak.
    Sensory Creation: (Duyusal Kreasyon), Aromatisyen ve Parfümörlerimizin yaratıcılıklarının tarafımızca özel olarak geliştirilen, örneğin “Virtiual Aroma Synthesizer” adını verdiğimiz aroma sentezleyici alet ile desteklemek. Bu 20 değişik hammaddeyi bünyesinde harmanlayarak hemen sonuç veren ve istediğiniz aromayı anında yaratabileceğiniz, patenti Givaudan'a ait bir alettir.
    Sensory Technology: (Duyusal Teknoloji), Benzersiz ürünlerin yaratılması, örneğin aroma taşıma sistemleri gibi aromanın üretim sürecinde doğru ve istenilen zamanlarda çıkışının gerçekleşmesini sağlamak.
    Sensory Services: ( Duyusal Servis); Müşterilemize ihtiyacı olan her türlü teknik bilgi, dokümantasyon, yönetmelik uzmanlığı gibi konular da dahil olmak üzere gerekli desteği ve hizmeti veren bir iş ortağı olmak.





    G-Tanıtımlarınızda "48 ülkede faaliyet gösteriyoruz, dünyanın tüm bölgelerinde de yer alıyoruz böylece dünyanın tüm tat ve lezzetlerini biliyoruz" diyorsunuz. Dünyanın lezzet ve aroma haritası nasıl?

    MF-Aroma haritası gerçekten çok çeşitlilik göstermektedir. Müşterilerimizin ürünleri aracılığıyla yerel tatlar ile buluşmamız ise bizim için işimizde başarı faktörlerinden biridir. Dikkate değer diğer bir gelişme de artık dünyanın daha küçük bir hale gelmiş olması ve etnik tatların daha fazla ön plana çıkmış olmasıdır. Örneğin, Tayland mutfağı geçtiğimiz yıllara kadar Avrupa'da pek bilinmeyen bir mutfak olmasına rağmen günümüzde seyahatlerin kolaylaşmış ve artmış olması ile doğru orantılı olarak Asya mutfağı Avrupa'ya ulaşmış, ve artan oranda beğeni ve kabul görmüştür. Hatta buna mutfak kültürlerinde nispeten tutucu sayabileceğimiz İngiltere ve Fransa'yı bile örnek gösterebiliriz.





    G-Givaudan ne gibi yatırımlar yapıyor? Hangi kıstaslara önem veriyor?


    MF-Her yıl satışlarımızın yüzde 8'ini araştırma ve geliştirme için ayırıyoruz. AR-GE programlarımız keşfetmeye yönelik olarak çeşitlilik gösterir. Bir tanesinden söz etmek gerekirse “Tat reseptörlerinin işleyiş sisteminin incelenmesi” ni örnek verebiliriz.
    AR-GE yatırımlarına ek olarak sürekli olarak üretim ve lojistik tesislerimizi yenilemekteyiz. Örneğin şu an Dübendorf, İsviçre deki fabrikamızda “state-of-the-art” adını vermiş olduğumuz yüksek teknoloji ürünü olan lojistik merkezi inşaatı halen devam etmektedir. Ayrıca Aroma ve Esans pazarındaki artan talebi karşılamak amacı ile Şangay, Çin fabrikamızın mevcut kapasitesini iki katına çıkarma çalışmalarımız da tamamlanma aşamasına gelmiştir.
    Çok teşekkürler....
    Konu Lucifer__Ufuk tarafından (11.Mayıs.2016 Saat 19:52 ) değiştirilmiştir.
    Medicine Doctor bunu beğendi.
    bSilkroad'ı Bıraktı

    Sadece Üyeler Linkleri Görebilir...


Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Giriş